Blood War
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Hakuna Matata?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimeza maa 23, 2013 7:46 am

Het was een goeie dag vandaag. Blaze was blij, zo ontzettend blij en alleen om één ding: hij was vrij! Geen weeshuis meer, geen kamers om in opgesloten te worden, nee hij had de totale vrijheid nu. En dat dankzij hemzelf. Na nog een nacht in het kamertje gezeten te hebben was hij er klaar mee, hij had geweigerd nog langer in het weeshuis te blijven en dus had hij 's nachts de biezen gepakt. Zijn rugtas was gevuld met een paar schone kleren, een slaapzak, tandenborstel met tandpasta, gel en het kleine beetje geld dat hij de laatste paar maanden had gespaard. En toen was hij gegaan. Niemand die het door had gehad, aangezien hij niet alleen zo stil was als een muis maar ook zo groot. Hij paste in dingen waar sommigen van het huis nooit in gepast hadden, zoals de smalle ruimte onder de trap dat eigenlijk kapot was. Blaze keek met vrolijke ogen naar de open vlakte voor zich. Wat een ruimte! Hier was hij nog nooit eerder geweest! Opzich was deze veld niet zo heel bijzonder, er was niks te zien, alleen het was wel een mooie plek om hard te gaan rennen, als hij daar zin in had. Hij liep naar een smal heuveltje toe en haalde de rugzak van zijn schouder, die hij vervolgens op de grond liet zakken en er naast ging zitten. Zorgvuldig opende de jongen de tas en haalde de bovenste spullen eruit: de slaapzak. Daarna liet hij zijn hand de tas in glijden en zoeken naar het potje waar zijn spaargeld in zat. Dat moest eens geteld worden, want vannacht had hij daar geen tijd voor gehad. Eindelijk voelde hij het potje tussen zijn vingers en haalde die de tas uit. Voor de zekerheid keek Blaze eenmaal rond. Niemand te zien. Gelukkig, want niemand mocht zijn geld jatten. Hij draaide de deksel los en liet het muntgeld in het gras tussen zijn benen vallen. 20 cent. 1 euro. 10 cent. 5 cent. Hé! Twee keer 2 euro! Hij telde alles twee keer, gewoon om zeker te zijn dat hij geen fouten maakte. Een beetje teleurgesteld staarde hij naar het muntgeld in zijn hand. 9 euro 35 cent. Hoelang zou hij daar überhaupt mee kunnen doen?! Zachtjes zuchtte hij. Dat was weinig eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 5:59 am

De paarmaand was in volle gang en Delia was nog steeds bij Jake aan het wonen omdat iedereen dacht dat ze iets met elkaar hadden maar Jake hielp haar alleen af en zorgde er voor dat de andere jongens zonder een meisje har niet lastig vielen! Ze bleef in haar gedaante lopen terwijl ze de grenzen controleerde, het liet haar altijd even goed denken terwijl ze liep. ze bleef door het bos lopen, haar poten klonken zacht en je kon ze nauwelijks horen. Zelf al was ze een wolf van 1.90 kon ze nog zo stil lopen als een muis....Delia snuffelde aan de lucht toen een nieuwe geur door haar neusgat drong. Een jong geur! Ze trippelde nieuwsgierig op de geur af en zag de rug van een jonge. Ze veranderde terug en liep nieuwsgierig op hem af. 'Kan ik je ergens mee helpen?' vroeg ze nieuwsgierig en keek over zijn schouder naar zijn geld, snel telde ze het en ze kreeg en vaag idee dat deze blonde kop hier weggelopen was!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 6:35 am

Het resultaat was teleurstellend. Blaze was er zo erg van overtuigd geweest dat hij veel meer geld had gespaard, wel meer dan deze magere 9 euro. Hoelang zou hij daar ongeveer mee kunnen doen? Een week? Misschien minder? Roerloos bleef de jongen zitten. Hoe ging hij aan geld komen wanneer het op was? Kijken of hij auto's kon wassen? Kleine klusjes kon doen? Er was in ieder geval wel één ding dat hij níet ging doen en dat was stelen. Zo zat hij niet in mekaar. Stelen was verkeerd, het feit dat hij iets zou afpakken van iemand die misschien wel heel hard gewerkt had voor dat ene product. Nee, nee dat zou hij niet op zijn geweten willen hebben. Blaze wou het geld terug stoppen in de pot, totdat hij een schaduw over zich heen zag vallen wat hem deed omhoog kijken. Hij keek recht in het gezicht van een meisje met rood, bruine haren. Zijn ogen stonden verbaasd. Hij had haar niet eens gehoord! 'Kan ik je ergens mee helpen?' vroeg ze. Snel liet hij het geld in de pot zakken en draaide de deksel erop. Beschermend hielt hij die tussen zijn twee handen. 'Euhm, nee hoor,' antwoordde hij zachtjes. Waarmee zou zij hem kunnen helpen? Dit was de grote wereld nu. Het was tijd geworden dat hij op zijn eigen benen ging staan, ondanks dat hij niet al te best was voorbereid op alles wat komen ging. Hij draaide zich naar haar om en schoof ietsjes achteruit. 'Je kwam behoorlijk sneaky aangelopen,' sprak hij toen en toverde een brede glimlach op zijn gezicht. 'Doe je dat altijd?' Ondertussen had hij zijn rugtas naar zich toegetrokken en de pot er terug ingestopt.


Laatst aangepast door Blaze op wo maa 27, 2013 7:23 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 7:07 am

De blonde jochie zag er heel schattig uit! En Delia hield zich in om niet haar hand door zijn blonde lokken te halen. De jongen leek duidelijk verbaasd toen ze vroeg of ze kon helpen wat betekende dat hij haar niet had aan horen komen. Ze zag hoe hij snel zijn geld in een pot stopte en dat in zijn rugzak stopte. Ze grinnikte om zijn actie 'Je hoeft je geen zorgen te maken, ik ga je heus niet bestelen!' zei ze met een klein grijnsje op haar smoel en plofte naast hem in het gras! 'Je kwam behoorlijk sneaky aangelopen,' sprak hij toen en toverde een brede glimlach op zijn gezicht. 'Doe je dat altijd?' Delia grijnsde 'vet hé? Ik weet neit wat het is, maar ik doe dat altijd!' Zei ze met een brede grijns, het was een jongen van 12-13 dus was het niet zo erg om enthousiast te doen, en deze jongen was weggelopen en moest haar vertrouwen zodat ze zijn verhaal kon horen en besluiten wat ze kan doen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 7:34 am

Zijn armen sloten zich om de rugtas heen terwijl zijn blauwe ogen de bewegingen van het oudere meisje volgde. Wat moest een persoon zoals zij hier nou? Was zij misschien ook een vampier? 'Je hoeft je geen zorgen te maken, ik ga je heus niet bestelen!' Hoorde hij haar zeggen. Blaze keek naar haar opzij zodra ook zij op de grond zat. Dat was nieuw, dat iemand zomaar naast hem kwam zitten en gewoon vrolijk was. 'Nouw dat dacht ik ook niet hoor,' mompelde hij zachtjes. Een leugen. Het was wel even bij hem op gekomen maar hij wou gewoon geen risico lopen dat zijn laatste beetje hoop nog gestolen werd. En zo geweldig in zichzelf verdedigen was hij nou ook weer niet. Niet tegen een ouder persoon dat veel meer spieren had. 'Oké, misschien heel eventjes,' vervolgde hij fluisterend. In liegen was hij absoluut geen ster. 'vet hé? Ik weet neit wat het is, maar ik doe dat altijd!' Een kleine glinstering verscheen in zijn ogen. 'Dan moet je al vast veel mensen hebben laten schrikken!' Blaze liet zijn tas ietsjes losser. 'Denk je dat je het mij leren kan?' Dat zou gaaf wezen. Hij zou dan ergens naartoe kunnen lopen zonder dat mensen hem hoorden. Grote voordelen! 'Oh pardon, ik ben Blaze.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 9:35 am

'Nouw dat dacht ik ook niet hoor,' mompelde hij zachtjes. Delia grijnsde om zijn woorden, nouja het zou vast eng zijn om plotseling iemand die ouder is naast je komt zitten. Hoewel Delia er niet gevaarlijk uitzag, ze zag er uit als een doodnormaal tienermeisje die weinig aan sport deed, maar als ze haar kracht gebruikte was ze net zo sterk als een vampier! Maar dat kon je aan haar uiterlijk niet zien! 'Oké, misschien heel eventjes,' vervolgde hij fluisterend. Nu moest ze zachtjes lachen 'Nou wees maar niet bang! ik vind geld niet interessant!' Zei ze zachtjes. Ze zag zijn glinstering in zijn prachtige blauwe ogen en ze vodn het super schattig! 'Dan moet je al vast veel mensen hebben laten schrikken!' Zei de jongen en liet zijn tas ietsjes losser. 'Denk je dat je het mij leren kan?' Delia grinnikte om zijn woorden en haalde haar schouders op 'we kunnen het proberen?' zei ze met een klein grijnsje 'Oh pardon, ik ben Blaze.' delia grinnikte en knikte 'MIjn naam is Delia! En vertel is, wat breng jou eigenlijk naar de Tiranaia?' vroeg ze nieuwsgierig en keek naar de jongen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 9:55 am

Ergens voelde het vreemd om zo alleen naast een ouder iemand te zitten. Naast iemand die maar een paar jaartjes ouder was dan hij. Op school waren de ouderen altijd zo arrogant, zo minachtend. Ze beukten de jongere leerlingen vaak aan de kant en negeerden ze verder compleet. Daarom was het nu zo vreemd om naast iemand te zitten en die heel gewoon tegen hem deed. Okè ze klonk enthousiast maar daat had Blaze geen enkele problemen mee! Hoe vrolijker de ene persoon was, hoe vrolijker hij er zelf van werd. Het was beter dan dat iemand chagerijnig was en je constant liep af te snauwen. Blaze hoorde dat ze zachtjes lachte. 'Oh echt niet? Niet dat dat slecht is of zo.. Maar tegenwoordig weet je niet meer precies wat mensen nou wel of niet interessant vinden.' Goed hij moest toegeven dat zij er niet uitzag als een gemene meid die geld van andere jatte. Daar stond haar gezicht veel te aardig voor. Blaze knikte enthousiast. 'Dat zou kunnen.' Hij zag het besluipen al helemaal voor zich en de reacties. Maar al gauw keek hij naar Delia. 'Wat mij hier brengt?' Eventjes was hij stil. 'Je kan het zien als de eerste stap richting de grote wereld... Een zoektocht naar vrijheid en het begin van een echt leven?' De woorden floepten zo uit zijn mond. 'En wat doe jij hier?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 9:28 pm

deze jongen hoorde duidelijk op school te zitten in plaats van hier, misschien was ie daarom gevlucht? Goed ze had nooit op een normaal schoot gezeten...Maar bij de roedel moest je wel naar school waar je andere soort dingen leerde zo als de basis van vechten, de kennis over vampieren en ga zo maar door. En ze had eigenlijk nooit leerlingen boven zich gehad die ouder waren! Ze zat toen met 1 groep in de klas tot er wat jongere wolfjes kwamen en toen waren zij meteen de oudste. 'Oh echt niet? Niet dat dat slecht is of zo.. Maar tegenwoordig weet je niet meer precies wat mensen nou wel of niet interessant vinden.' delia grijnsde om zijn woorden, tja je wist het nooit bij mensen maar wolven waren meestal eerlijk en anders zag je dat vaak aan hun ogen. Blaze knikte enthousiast. 'Dat zou kunnen.' Delia grijnsde om zijn enthousiasme. Het was zo een schatje! Eventjes was hij stil. 'Je kan het zien als de eerste stap richting de grote wereld... Een zoektocht naar vrijheid en het begin van een echt leven?' De woorden floepten zo uit zijn mond. Nu keek delia hem onderzoekend aan. 'de wereld in met 9 euro?' vroeg ze een beetje verbaasd. 'En wat doe jij hier?' delia haalde haar schouders op 'Gewoon wandelen, ik woon hier niet zo ver vandaan en wandelen is heel gezond!' Zei ze met een klein grijnsje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimewo maa 27, 2013 9:43 pm

Hij keek stilletjes naar de vlakte voor zich. Dit was niet precies wat hij in zijn gedachten had maar het was beter dan die vreselijke school en het weeshuis met hun straffen. De laatste tijd werden die straffen steeds erger en Blaze was er klaar mee. Waarom werd hij telkens gestraft als hij gewoon zichzelf was? Zich goed in z’n vel voelde? Was dat dan zo verkeerd? Moest hij net als de rest een masker op zetten? Nee, dat voelde zo verkeerd. Hij kon zich niet voorstellen dat mensen daar gelukkig mee werden. 'de wereld in met 9 euro?' Verrast keek hij naar haar opzij. Ze had dus wel naar zijn geld gekeken! Oké dat was niet slecht, het was geen misdaad en ze had gezegd dat ze het verder niet stelen wou. Dus moest hij haar gewoon op d’r woorden geloven, haar in vertrouwen nemen. ‘En 35 cent,’ vulde hij aan. ‘Maar goed, je moet ergens mee beginnen toch..? Tenslotte heb ik niet veel keuze. Dit is het enigste wat ik heb en ik ben niet van plan nog terug te gaan naar die gevangenis.’ Koppigheid had in zijn stem geklonken, of eerder standvastigheid. Voor geen miljoen ging hij daar naar terug. 'Gewoon wandelen, ik woon hier niet zo ver vandaan en wandelen is heel gezond!' Zei ze met een klein grijnsje. Blaze knikte instemmend, dat was niet onmogelijk. ‘Voel je je dan niet eenzaam..? Als je alleen wandeld dan.’
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimedo maa 28, 2013 1:36 am

Delia zag zijn verbaasde blik en ze vond hem zo...SCHATTIG! ‘En 35 cent,’ vulde hij aan. ‘Maar goed, je moet ergens mee beginnen toch..? Tenslotte heb ik niet veel keuze. Dit is het enigste wat ik heb en ik ben niet van plan nog terug te gaan naar die gevangenis.’ Koppigheid had in zijn stem geklonken, of eerder standvastigheid. Delia hield haar hoofd ietsjes schuin al een wolf terwijl ze hem goed bekeek. 'maar 9 euro 35 is heel erg weinig, en heb je wel een plek om te wonen?' Haar roedel gevoel kwam naar boven om deze jongen te beschermen en te helpen en ze kon er echt niks aan doen! ‘Voel je je dan niet eenzaam..? Als je alleen wandeld dan.’ Delia schudde haar hoofd 'nee hoor, soms is het fijn om even alleen te kunnen wandelen zonder lastig gevallen te worden.' Zei ze met een grijns en keek naar de jongen. Het was toch zo een schattig kind en het liefst zou ze hem helpen door hem naar de roedel mee te nemen waar hij rustig zou kunnen opgroeien! Maar ze wist dat dat niet kon...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimedo maa 28, 2013 4:25 am

Ze zou vast denken dat hij dom was, roekeloos, een kind dat over niks nadacht. Maar zou ze het begrijpen als hij de redenen vertelde waarom hij dit deed? Blaze wist het niet precies. Iedereen zou daar verschillend over nadenken en negatieve reacties kon hij nu echt niet hebben. Het gaf hem weer zo'n vervelend ongewenst gevoel, een gevoel dat hij nooit weer wou voelen. Hij besloot het nog voor zich te houden. 'Maar 9 euro 35 is heel erg weinig, en heb je wel een plek om te wonen?' Blaze liet zijn kin rusten op de tas en staarde voor zich uit. Haar vragen herhaalden zich in zijn hoofd terwijl hij een antwoord in elkaar zette. 'Voor de komende dagen is het genoeg voor mij,' zei hij. Zoveel at hij toch niet? Of wel? Zelf vond hij van niet. Het kon altijd meer wezen. 'En voorlopig is de natuur mijn... Huis.' De grond zou vast niet zo best slapen als een luchtbed of een matras maar het was beter dan een bankje in het park of een container in een steegje. Eventjes keek hij naar haar opzij. Delia schudde haar hoofd 'nee hoor, soms is het fijn om even alleen te kunnen wandelen zonder lastig gevallen te worden.' Nu begon hij te begrijpen wat sommige kinderen in het huis voelden. Die paar keren dat zij alleen zaten en hij naar hen toe kwam, wouden ze gewoon alleen zijn. Geen wonder dat ze hem dan irritant, levenloos iets noemden. 'Ja, dat klinkt best wel logisch,' zei hij zachtjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimedo maa 28, 2013 4:52 am

'Voor de komende dagen is het genoeg voor mij,' zei hij. Delia keek hem onderzoekend aan. Goed misschien at deze jongen niet veel maar hij moest genoeg binnen krijgen want dat was belangerijk voor zijn groei! 'En voorlopig is de natuur mijn... Huis.' Goed dat klonk niet slecht in haar oren maar zij kon dan ook wegkruipen in haar wolven huid en met een hol genoeg hebben! 'Maar waarom wil je dat dan? Is het zo erg thuis?' vroeg ze voorzichtig en probeerde te peilen wat zijn reactie zou zijn, ze wou hem niet verdrietig of boos maken en daarom waren haar woorden ook zo voorzichtig. 'Ja, dat klinkt best wel logisch,' zei hij zachtjes. Ze glimlachte zachtjes en knikte 'Tja, jullie jongens kunnen vreselijk druk zijn!' Zei ze met een grotere grijns en wist dat jongens soms super veel energie bezaten, ze groeide zowat op tussen de jongens want met meiden kon ze nooit vinden, ze waren veel te tuttig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimedo maa 28, 2013 5:35 am

Zodra hij haar onderzoekende blik zag ontweek hij haar ogen. Hij wou niet weten wat ze nu dacht of wat ze van hem vond en daarom ontweek hij haar ogen. In ogen waren alles te lezen. Hoe mensen zich voelden, of ze logen of niet en Blaze was zich daarvan bewust. 'Maar waarom wil je dat dan? Is het zo erg thuis?' vroeg ze voorzichtig. Lichtjes schudde hij zijn hoofd. Hoe moest hij daar nou antwoord op geven zonder iets los te laten? Hij had geen andere keus, tenzij hij er omheen ging praten. Maar dat zou een persoon zoals zij vast doorhebben. Ze leek hem geen persoon dat makkelijk om te praten was. 'Het is geen thuis,' mopperde hij binnensmonds, de nadruk leggend op het woord "thuis". 'Het is gewoon een groot hotel waar afgedankte kinderen in worden geduwd en worden omgetoverd tot machines.' Terwijl hij sprak was zijn blik op de grond gericht, niet wetend wat hij nou precies voelen moest. Moest hij kwaad zijn? Verdrietig? Of toch blij? Het was allemaal zo verwarrend. 'Tja, jullie jongens kunnen vreselijk druk zijn!' Nu kon Blaze het niet laten verontwaardigd te kijken. 'Dat valt wel mee!' reageerde hij zacht grinnikend. 'Oh nee wacht, in de ogen van een meisje is dat zeker anders?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitimedo maa 28, 2013 6:48 am

Delia bemerkte hoe Blaze haar ogen ontweek en naar de grond keek, ze had blijkbaar een gevoelig snaar geraakt en ze wou net zeggen dat hij neit hoefde te antwoorden maar hij was haar voor en begon te praten: 'Het is geen thuis,' mopperde hij binnensmonds, de nadruk leggend op het woord "thuis". 'Het is gewoon een groot hotel waar afgedankte kinderen in worden geduwd en worden omgetoverd tot machines.' Terwijl hij sprak was zijn blik op de grond gericht, Delia dacht na over zijn woorden, bedoelde hij een weeshuis? Kwam hij uit een weeshuis? 'Oh, ik zou daar ook hebben weggelopen, maar je overleeft het niet met 9 euro.' Zei ze rustig en keek hem net zo aan maar al gauw veranderde die in een grijns en hoorde zijn volgende woorden aan: 'Dat valt wel mee!' reageerde hij zacht grinnikend. 'Oh nee wacht, in de ogen van een meisje is dat zeker anders?' Ze knikte met een grote grijns 'Ik heb altijd met jongens gespeeld, en jullie zijn vreselijk als jullie overhyper zijn! tjonge wat kunnen jullie toch stuiteren!' Zei ze met een grijns en zag weer helemaal voor zich hoe de jongens hyper werden als ze iets mochten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hakuna Matata? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hakuna Matata?   Hakuna Matata? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hakuna Matata?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blood War :: Zanovon :: Tiranaia-
Ga naar: